אז מה ההבדל בכלל בין ה- "Roomscale" של האוקולוס ריפט, לעומת ה "Roomscale" של HTC Vive ?
חשוב לי לציין שאת הנתונים לקחתי מהאתרים הרשמיים של אוקולוס ריפט ו- HTC VIVE,
המידות שתראו בתמונה למעלה, זה המידות שכל חברה ממליצה עבור ה- "Roomscale" כגון:
*בסימון הכחול ניתן לראות את חלל החדר המומלץ שנוכל לסרוק על ידי שני מצלמות באוקולוס ריפט.
*בסימון הוורוד נוכל לראות את הגודל המומלץ לשלוש מצלמות של אוקולוס ריפט.
*בצהוב את החלל המומלץ עבור ה- HTC VIVE.
במדריך להתקנת HTC Vive, מומלץ שתחנות הבסיס יהיו ממוקמות עד 16.3 רגל באלכסון, מה שהופך לאזור משחקים מרובע זה 11.5 רגל בכל צד.
במדריך ההתקנה של אוקולוס ריפט, בהתקנה של שלושת המצלמות של ה- roomscale, אוקולוס הגדירה את הגודל המומלץ, חדר כעל 10.5 רגל מכל הצדדים (14.6 רגל באלכסון), כמו בתמונה מעל באפור. אפשר לשחק בפועל בחדר שגודלו 8.2 רגל מכל הצדדים ו -11.6 רגל באלכסון, מעל בוורוד.
עבור התקנה של 2-מצלמות 360, נתקין אותם אחת מול השניה בפינות החדר וגודל החדר שנקבל הוא 5 רגל בכל צד ו -7 רגל באלכסון, מעל בכחול.
כמה טוב יעבוד הציוד החדש של אוקולוס ה- oculus touch אני עוד לא יודע לא יצא לי לנסות נכון להיום, אבל אני מבטיח לכם את כל התשובות לשאלות האלה בקרוב.
כותב המאמר: לארי סינגול, מאמר בלעדי לאתר מציאות מדומה ישראל.