למרות שזו יכולה להיות דרך נפלאה לשחק את המשחקים האהובים עליך שאינם מציאות מדומה, חשוב לדעת שהרבה תלוי במשחק, זה לא יהיה מהנה כמו לשחק במשחק שמיועד למציאות מדומה, בשל שתי סיבות עיקריות.
ראשית, משחקים שלא נועדו מראש למציאות מדומה, יציגו אלמנטים מוכרים של תנועה באופן מסורתי, כמו ריצה עם מקלדת וסיבוב עם העכבר. עבור משתמשים רבים, הסוג הזה של התנועה יכול לגרום לסחרחורות, למרות שרגישות היא דבר שמשתנה מאדם לאדם וממשחק למשחק.
שנית, משחקים שלא נועדו למציאות מדומה, יעשו דברים למצלמה של המשחק, שאינם נוחים כשהמצלמה היא על הראש שלכם (הודות לסט המשקפיים): משחקים רגילים ייקחו הרבה פעמים את השליטה על המצלמה כדי להתקרב ולהסתכל מסביב במהלך סצינות מסוימות, או שהם "יעיפו" את המצלמה בנפילה או סיבוב מהיר כשאתם מתים.
משחקים שאינם מציאות מדומה לעתים גם יצמידו תצוגת מידע עילית (כמו תפריטים) למצלמה או לעתים כלי נשק, מה שירגיש כאילו האלמנטים האלה מחוברים לנו לראש, וכאשר נסובב את הפנים, הנשק מסתובב איתנו.
אומנם אפשרי שתהיה לכם חוויה מעולה במשחקים רבים בדרך הזו, במיוחד אם אתם מקדישים קצת זמן לשנות את האפשרויות השונות של VorpX (יש הרבה מדריכים שונים שיכולים לעזור לסדר את ההגדרות באופן מתאים למשחקים ספציפיים), אבל תהיו מודע לעובדה שמשחקים שלא נועדו למציאות מדומה יכולים להיות פחות נוחים ונעימים כאשר משחקים אותם עם משקפי מציאות מדומה.