מציאות מדומה ישראל - מקרן אינטראקטיבי
מצא
098320333

מקרן אינטראקטיבי לחינוך, הוראה ולמידה בסביבה עתירת טכנולוגיה. זהו תחום חשוב שהולך וצובר תאוצה במוסדות ברחבי העולם וגם בישראל, ליותר ויותר אנשים יש את היכולת ללמוד דרך חוויות, ויזואליות, צלילים ועוד  על ידי מקרן אינטראקטיבי בחינוך, הוראה ולמידה בסביבה עתירת טכנולוגיה, למחנך יש את היכולת לשגר את הצופה לעולם אחר לפי בחירת המחנך.

 

לאורך ההיסטוריה של המין האנושי ,אנשים היו מעבירים מידע דרך סיפורים, בעזרת האינטראקציה של האדם הקדום עם מספרי הסיפורים של תרבותו כיום המדיה היא האינטראקציה של המין האנושי  והדרך היחידה בימינו ללמוד על העולם היא דרך אינטראקציה  ומשחקים, וכמובן  שאר המדיה הוויזואלית שיוצרים סיפור חווייתית ויזואלי. 

 

על ידי שילוב של מקרן אינטראקטיבי לחינוך, הוראה ולמידה בסביבה עתירת טכנולוגיה ניתן לעשות שימוש יעיל יותר בתמונות, קולות, ומוזיקה אינטראקטיביות, ניתן לטפל או להדריך על ידי סיפורים משחקים או תכנים וריטואלים , על פי ההחלטות של המורה, התלמיד או המטופל , המומחים  או המורים יכולים לנתח את המצב ולהציג פתרונות בתוכנה של המקרן האינטראקטיבי בחינוך.

 

פעם כשעוד הייתה תקשורת המונים, המוסד החינוכי המרכזי של התרבות שלנו היה שילוב של בידור, מידע וספורט , והיינו מרגשים מאוד קרובים לגיבורי הסרטים וגיבורי הטלוויזיה שלנו, כולנו רצינו להיות מישהו מהגיבורים, דמיינו איך אנחנו ממש שם.

 

הטכנולוגיה החינוכית של ימינו משאירה בידי מחנכים וחוקרים כוח ניתוח עצום שמנותב לרוב ללמידה אקטיבית, בזמן שהדור הצעיר נעשה אדיש להרצאות ולשיעורים, אנו רואים יותר ויותר מורים ומדריכים שמחפשים פתרונות חדשים על מנת לערב את התלמידים יותר, כמובן  שבסביבה אינטראקטיבית לימודית יש מגוון של כלים וטכנולוגיות.

 

לאחרונה גם בישראל החלו מוסדות חינוך רבים להשתמש בטכנולוגיות מקרן אינטראקטיבי לחינוך וכיום ברוב מוסדות הלימוד , כיתות המחשבים מיושנות ומתאימות לשנות התשעים והמחנכים לא באמת מצליחים להעביר את המידע לכל התלמידים, מורים שניסו את הטכנולוגיות החדשות שיוכלים להשיג על ידי שימוש מקרן אינטראקטיבי לפדגוגיה וטכנולוגיה מפיצים את דבר הבשורה ואת הפוטנציאל שטמון בטכנולוגיה  הזאת לשינוי המבנה הפדגוגי הקיים, במקום  "שב ולמד", לכיוון של "נסה וחקור", למשל דרך משחקים, או "צוֹר ולמד" בעזרת מקרן אינטראקטיבי לחינוך.

 

על ידי שילוב חינוך ולמידה לתוך משחק ומקרן אינטראקטיבי בחינוך אנחנו למעשה עוברים לחינוך שמתאים למאה שלנו, החלום האישי שלי לראות מרחבי למידה בעולם הווירטואלי ביום יום. , ומדובר בחוויה חזקה שמאפשרת לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם על יד מקרן אינטראקטיבי לפדגוגיה וטכנולוגיה.

חוויית המקרן האינטראקטיבי לפדגוגיה וטכנולוגיה יכולה לשמש על הרצפה או על הקיר ויוצרת חווית למידה חדשה ואינטראקטיבית בתחום החינוך, חוויה שנוצרת על ידי מחקר והבנת המסלול שהתלמיד צריך לעבור במהלך השיעור האינטראקטיבי עד שימצא הפתרון, מה שיוביל לחוויה שתתחבר לפתרון, הסימולציות ריצפה אינטראקטיבית בחינוך כל כך חזקות עד שהרבה מהמערכות המפותחות כיום עובדות על חיבור של הכיתה כולה למרחב למידה אינטראקטיבי.

 

בהתחשב בכך שתפיסת המציאות של אנשים מעוצבת כרגע לרוב על ידי הוליווד ועמק הסיליקון, יתכן שתחושת ה"ראליזם" של מקרן אינטראקטיבי לחינוך היא גורם שיתכן ונותן לאנשים לראות את החיים כחוויה דרך פילטר.

 

עלייתה של טכנולוגית  ה- מקרן אינטראקטיבי בחינוך כטכנולוגיה חינוכית יכולה להציע פוטנציאל אין סופי שרק ילך ויגדל ומערכת היחסים בין טכנולוגיות חינוכית לפסיכולוגיה תפיסתית, תקשורת, מדיה ולימודי תרבות. זוהי רק ההתחלה לשימושים שאפשר לעשות על ידי ריצפה אינטראקטיבית בחינוך.
 

כל אדם שחווה מקרן אינטראקטיבי לחינוך  , תלמידים או מורים מבינים את הפוטנציאל ובחלק מבתי הספר החלו ליצור תוכן ל- ריצפה אינטראקטיבית בחינוך  בעצמם. ישנם היום גם תכניות של  "צור ולמד" בחלק ממוסדות החינוך בישראל, שזה דבר נהדר בפני עצמו על מנת גם ללמוד וגם לייצר תוכן.

 

לסיכום, מקרן אינטראקטיבי לחינוך זאת דרך יעילה ביותר ככלי בידי המורים ובחינוך  התלמידים ועל ידי צבירת ידע בקלות ובמהירות שנשאר צמוד לחוויה ולכן נשאר לאורך זמן ארוך יותר.