מציאות מדומה ישראל - מהי המציאות בכלל ? ומי אמר לכם שאתם כבר עכשיו לא בתוך מציאות מדומה ?
מצא
09-8320333

היי לכולם זה שוב עמית קיסר ממציאות מדומה ישראל, לפני שאני מתחיל את הכתבה הבאה אני רוצה להתחיל בהסבר קצר.

המשחק מחשב הראשון שיצא A פעם היה פונג או באנגלית פשוט PONG ולפני שאני ממשיך למחילת הארנב, בואו נראה את המשחק:

 

 

ועכשיו בואו נראה דוגמאות של משחקי מחשב של ימינו:

 

ועכשיו בואו נראה לאיזה רמה הגיעו משחקי המציאות מדומה בפחות משלוש שנים, (המשקפיים הרציניות שבשוק)

 

בואו נקפוץ כמה שנים לעתיד הקרוב, נאמר 10 שנים, לא יהיה הבדל בין מציאות למציאות מדומה ואני חותם על זה! מוביל אותנו למחשבה מאוד רצינית לגביי הקיום שלנו, מי אמר שאנחנו כבר עכשיו לא בתוך משחק מחשב ? הלא המחשבים יוכלו ליצור דמויות ממוחשבות שיהיה להם רצון חופשי ורגש, נקודה למחשבה.

הסיבה שפתחתי בדוגמה הזאת היא שמציאות מדומה לא תהיה משקפיים כל הזמן, אנחנו מתקרבים ליום שמציאות מדומה תתקשר מול המוח האנושי בצורה ישירה, (אני לא מטורף ולא צוחק) , ועכשיו אני עובר לכתבה הבאה שקצת קשורה בנושא.

 

Valve מפתחת ממשקי מוח-מחשב ישיר שיכול להיות מובנה לתוך משקפי המציאות מדומה שלכם

הפסיכיאטר הניסויי  וולב, ד"ר מייק אמבינדר, עלה היום על הבמה ב- GDC 2019 ודיבר על ממשקי מחשב-מוח (BCI) וכיצד הם ישפיעו על העתיד של עיצוב המשחקים. Ambinder הציג עתיד קרוב שבו VR / AR משקפי מציאות מדומה הם חיבור מוחי לא פולשני electroencephalogram (EEG) מדובר התקנים שיכולים יום אחד לספק נתונים למעצבי המשחק, כך שהם יכולים ליצור דור חדש של משחקים חכמים יותר. ההשקפה לטווח הארוך היא בהחלט trending לכיוון שתלים עצביים, אומר Ambinder, אבל אנחנו עדיין לא שם.

 

חשוב לי לציין בשלב זה שהם לא החברה היחידה שעוסקת בתחום ויש גם את החברה של אילון מאסק Neuralink ועוד חברות שעוסקות בתחום של לחבר אותנו למטריקס הלכה למעשה.

ממשקי מחשב-מוח הם בעצם שיטת תקשורת המתרגמת אותות עצביים לקלט הניתן לפעולה עבור מחשבים. בהקשר של המשחקים, המטרה של חברות כמו Ambinder היא לרכוש נתונים פיזיולוגיים של שחקן ולהשתמש בו כדי ליידע את המשחק אם שחקן מאושר, עצוב, מתוסכל, משועמם, ממוקד, מוסח, וכו '; הרעיון הוא להבין מדוע זה קורה בכל הנסיבות - האם זה כעס לחוות באג משחק, או אושר כאשר מטרה מסוימת מושגת - ולבנות מערכות למנף נתונים אלה.

 

וזה לא כל כך מופרך כפי שאתה חושבים אומר ד"ר מייק אמבינדר טוען:

"אנחנו יכולים למדוד תגובות לגירויים בתוך המשחק. ואנחנו לא תמיד מקבלים [נתונים] בצורה אמינה, אבל אנחנו מתחילים להבין איך. תחשוב על מה שאתה רוצה לדעת על השחקנים שלך. יש רשימה ארוכה של דברים שאנחנו יכולים לקבל עכשיו עם הטכנולוגיה הנוכחית, ניתוח הדור הנוכחי, וניסוי הדור הנוכחי, "הוא אמר.

 

 

בטווח הקרוב, Ambinder רואה ב-EEG כמו הדרך הקלה ביותר להתחיל לאסוף את זה סוג של נתונים פסיכולוגיים ולארגן את זה למשהו מעשי עבור מפתחים ליצור משחקים immersive יותר. במקרה של EEG, אלקטרודות ממוקמות באופן לא פולשני על נקודות שונות של הקרקפת, ומשמשות למדידת תנודות המתח של נוירונים במוח. דברים כמו תשומת לב, למידה, זיכרון וכוונה נמדדו במובנים מסוימים באמצעות EEG, ואמבינדר מקווה שהדברים האלה, שהיו בעבר נושא למחקר מדעי, יעשו את דרכם לעיצוב המשחק המרכזי בשלב כלשהו. אבל אנשים לא רק הולכים ללבוש מלא אלקטרודה 35 יחידות במספר, הקסדה משדרת EEG עבור יוזמות כגון OpenBCI וזה אף; זה המקום שבו AR / VR נכנס.

"אם אתה הולך למדוד אותות מוח, אתה צריך דרך לגרום לאנשים ללבוש קסדה. אם רק לנו כמעצבי משחקים היתה דרך לעשות את זה, "אמר Ambinder בצחוק, ומראה שקופית שלמשקפי מציאות מדומה HTC Vive. "יתרון אחד של AR ו VR זה שאתה מקבל קשר עקבי עם המקור של פעילות המוח. אז ייתכן שתוכל לעשות דברים מעניינים אם תוכל לשכנע אותם ללבוש קסדה עם חיישנים של EEG. "

 

חברות כמו Neurable כבר החלו לייצר מכשירי EEG שנבנו במיוחד כדי לעבוד עם מכשירי VR, ומאפשרים לאנשים "לשלוט בתוכנות ומכשירים המשתמשים רק בפעילות המוחית שלהם", טוענת החברה.

 

עם זאת, נתוני EEG אינו פתרון מושלם. אמבינדר השווה את זה לישיבה מחוץ לאיצטדיון כדורגל ולנסות להבין מה קורה בשטח רק על ידי הקשבה לעוצמת תגובת הקהל. הדור הנוכחי של התקני BCI רועשים, ו- EEG הוא אחד הרעשנים בשל עבודתה של איסוף איתותים עצביים דרך הגולגולת, הקרקפת והשיער.

 

 

יש עדיין הרבה מה ללמוד מ EEG, אומר Ambinder, למרות ידע עמוק יותר ודחף לכיוון משחקים immersive, יותר סביר להניח שבעתיד יהיה implants שתל מוח פולשני. לפני שזה יקרה, הם יצטרכו להעביר את מה שהוא מכנה "סף לאסיק" - הליך שהוא פולשני מבחינה טכנית, אך מעניק יתרונות פוטנציאליים רבים למשתמש תוך צמצום הסיכון הכולל של הפרוצדורה.

 

לאמבינדר לא היה הרבה מה להודיע על התוכניות של החברה לפריצה פוטנציאלית של BCI עם משהו מונומנטלי כמו מציאות וירטואלית צרכנית -  ולמרות שהוא רואה את EEG כשדרה מוקדמת מובהקת ללכידת סוג של נתונים גדולים, הוא קובע שצריך להתחיל לבנות מערכות אינטראקציה שיכולה להקיף הכל החל ביצירת הדרכות טובות יותר על ידי למידה על היכולת הפרטית של המשתמש ללמוד, כדי להפוך את המשחקים לטובים יותר ואמתיים יותר עבור השחקנים.