מה חשוב לדעת על אוקולוס קווסט 2 ?
פייסבוק משחררת את משקפי המציאות מדומה החדשות בסדרת אוקולוס שממשיכות את דרכן של ה"קווסט" המוצלחת שיצאו שנה שעברה – האוקולוס קווסט 2.
הדור השני במשקפי ה-all in one היוקרתיות של פייסבוק שמטרתן להחליף את הטראקרים ועמדות הבסיס ולהביא מציאות מדומה ברמה גבוהה ובפשטות לכולם.
האוקולוס הראשון המקורי עשה זאת באמצעות מערכת של 4 מצלמות המותקנות על גבי המסכה שמסוגלות בזמן נתון לעקוב אחרי תזוזות השחקן, המיקום שלו במרחב ביחס לחדר בו הוא נמצא, ותזוזת השלטים שאותם הוא מחזיק. המערכת הייתה מפתיעה ובעלת רמת דיוק גבוהה, ויכולותיה רק השתפרו באמצעות התוכנה המרשימה שאפשרה לה "לנחש" בדיוק רב דברים כמו מיקום השלטים, גם כאשר היו מאחורי הראש של השחקן ומחוץ לטווח המצלמות. והכל נוהל דרך מערכת הפעלה ייעודית של אוקולוס בעלת חנות אפליקציות נרחבת וללא צורך להתחבר למחשב יקר כדי לשחק. אבל מה שבאמת סלל את הדרך של הקווסט זה התמיכה של אוקולוס במוצר לאחר השקתו.
עדכונים במשקפי המציאות מדומה הוסיפו לה יכולות שרק המשיכו להפוך אותה לאחת המסכות הטובות בשוק כמו היכולות לעקוב אחרי הידיים והאצבעות של השחקן ללא שלטים והפיצ'ר החשוב ביותר, היכולת להתחבר למחשב דרך כבל USB-C ובכך לשחק בכל משחקי הPCVR שלא קיימים בחנות האפליקציות הפנימית של הקווסט דרך תמיכה מלאה בSteamVR. והחדשות הטובות הן שהקווסט 2 מסמלת שיפור משמעותי מעל הקווסט המקורי כמעט בכל תחום. אותו קונספט מקורי נשאר, משקפיים בעלי מערכת מצלמות מתוחכמת שמסוגלות להריץ משחקים שלמים בעצמן ללא שום כבלים, רק שהפעם הן קלות יותר, נוחות יותר וחזקות יותר מבעבר.
השיפור המשמעותי הראשון מגיע במסך, שעם רזולוציה של 1920X1832 לעין יש לו 50 אחוז יותר פיקסלים מבעבר, ושעושה את המעבר ממסך OLED למסך LCD, דבר המאפשר לפייסבוק להעלות את קצב הרענון מ72 ל90 הרץ (נקודה חשובה מאוד למשחקים במציאות מדומה) ולצמצם את אפקט "דלת המסך" (Screen-door effect) שגורם לשחקן במציאות מדומה להבחין בקווים המפרידים בין הפיקסלים, תופעה מוכרת במסכות המשתמשות בפאנל OLED. השיפור השני ואולי הגדול באותה מידה הוא המעבד החדש מאת Qualcomm, ה-2XR.
הקווסט המקורי השתמש בSnapdragon 835, מעבד מוכר שמצוי בדרך כלל בסמארטפונים, ה2XR לעומת זאת נוצר בשיתוף פעולה בין פייסבוק לQualcomm כשמטרתו הבלעדית היא השימוש שלו בקווסט 2. בנוסף להעלאת כמות זכרון הRAM מ4 ל6 גיגהבייט זה מאפשר לקווסט 2 להריץ משחקים הרבה יותר חזקים מבעבר תוך ניצול מלא של המסך המתקדם יותר, תוך תמיכה מלאה בכלל המשחקים שנוצרו עבור הקווסט המקורי. בנוסף לכל אלה מתווספים מספר שינויים לאיכות החיים, כמו הורדת משקל המסכה ב70 גרם, דבר שעושה אותה נוחה יותר על הראש ויאפשר לנו לשחק ליותר זמן, השלטים החדשים שפותרים בעיה מהקווסט המקורי שהייתה גורמת למכסה של הסוללות לצאת בזמן משחק והעלאת כמות האחסון המקסימלית ל256 גיגהבייט. אבל כנראה השיפור המשמעותי ביותר בקווסט 2 לא קשור בכלל למסכה. כמו שאמרנו מקודם, הקווסט מאפשרת לשחקנים לשחק באופן חופשי לחלוטין מכבלים, או ממחשב גיימינג יקר, דברים שלטענת פייסבוק היו הגורמים העיקריים שמנעו מהקהל הרחב להתעניין במציאות מדומה עד כה, ופייסבוק ראו את ההימור הזה משתלם עם הקווסט הראשון, שיצאו באותו זמן של ההמשך לריפט האגדי - הריפט S - ומהר מאוד הפכו למשקפיים הנמכרות ביותר שפייסבוק הוציאו. והשיפור המשמעותי ביותר שתמצאו עם הקווסט 2 הוא הגישה.