חפש
להתייעצות, בנושאים טכנים יש לתאם פגישה מראש בכדי שבעל מקצוע יהיה במקום

ביקורת על “Star Trek: Bridge Crew” – טען את הטורפדו, כוון את החץ והתחבר למשחק!

שלום, נשמח לקבל את הערכתכם לכתבה ולכותבים שלנו באמצעות לחיצה קטנה על כפתור הלייק! תודה
VIVE TRACKER פלא גדול
מה זה ALICE VR ?
הירשמו לניוזלטר שלנו עכשיו.
המשחק שכולם חיכו לו - Star Trek: Bridge Crew של Ubisoft, משחק במרחב, ששם אותך על גשר בכלי השיט שלך, כמעט יוצא (אמור לצאת ב-30 למאי), אבל יש לנו את ההזדמנות לנסות את המשחק דרך הגרסה לפני השקה ששוחררה לפני כמה ימים. לא משנה איפה אתה על הספקטרום של Trek, החלק של Bridge Crew מבטיח יותר מאשר חוויה מקורית של Trek עם המשחק המרגש והפן החברתי שבטוח יגרום לך לשקוע במשחק.
אולי גם יעניין אותכם:
מתרגם ועורך המאמר: עמית קיסר, מאמר בלעדי לאתר מציאות מדומה ישראל.
 
 
פרטי המשחק Star Trek: Bridge Crew
האתר הרשמי
 
פיתוח: Red Storm Entertainment
הוצאה לאור: Ubisoft
זמין ב: Home (Oculus Touch), Steam (HTC Vive, Oculus Touch), PlayStation VR 
נראה לביקורת ב: Oculus Touch, HTC Vive
תאריך השקה: 30 במאי, 2017
תהליך המשחק
כדי ללכת צעד אחד אחורה מהאהבה שלי לעולמות השונים של  Star Trek – שחוויתי לאחרונה בסרטים ובסדרת הטלוויזיה שנעשו מחדש, שחוזרים עד Star Trek (1996), מה שמכונה כ"סדרה המקורית" (ToS) – מה שחוויתי בימים האחרונים עם Bridge Crew הייתה הבנה עמוקה שאני לא קפטן הפדרציה, בכל אופן עדיין לא.
במהלך ההטסה של כלי השיט הדמיוני, המכונה U.S.S. Aegis, במשימת חיפוש לחלק לא רשום ‘The Trench’ בניסיון למצוא כוכב לכת חדש לגזע ה- Vulcan אחרי שה- Romulans הרסו את העולם שלהם, גיליתי מהר מאוד שכאשר האימפריה של Klingon נושפת בעורפך שאנשים אמיתיים סומכים עליך שתחליט את ההחלטה הנכונה, אני עדיין צריך הרבה יותר זמן עם Bridge Crew  לפני שאוכל להשוויץ ביכולות שלי עם Kirk, Picard ו- Janeway. זה לא אומר שאין לך רגעים של "קפטניות" בתחילת המשימה עם חברים שלו, אבל כאשר המהלכים הופכים לקשים, משחק הדמויות של Starfleet מתנפח במהירות אל מול המעצור הממשי של 2 ספינות של Klingon ו-4 סיירים שמגיעים על מנת להרוג.
אפילו שהמשחק מבטיח רק 5 "פרקים" שאורכם בין 20-30 דקות של משחק לכל אחד, רמת הקושי עולה משמעותית בשתי המשימות האחרונות, אז תהיו מוכנים לסבירות שסיבוב שלם של משחק לא יצליח כיוון שלא קיבלתם כלי קריטי בחזרה לכלים שלכם, כשהייתם תחת אש כבדה. למרות שיש כמה זמנים של משימות היפותטיות מהירות, אפשר בקלות לבלות מספר שעות לבד בניסיון לנצח את שתי המשימות האחרונות.
אני רואה את מצב ההתקפות, שאפשר לשחק בו עם או בלי צוות חי, מלא (בינה מלאכותית יכולה להשלים את הפער), כמשהו שיותר קשה להשלים כשחקן בודד. כיוון שבינה מלאכותית לא יכולה לקחת בחשבון הוראות מורכבות כמו "תתחמק ממוקשים  כאשר אתה בורח מהאנומליה ובמקביל תירה על הציפורים הטורפות שמתקרבות אליך", לפעמים צריך יהיה להיכנס לדמות של הבינה המלאכותית בשביל לעשות ולקבל את התוצאה שאתה רוצה.  אתה יכול גם למסור הוראות ברמת הצוות לבינה המלאכותית מכיסא הקפטן שלך, מה שעושה דברים למהירים יותר, כמו כיוון של החיצים ותיקון של פונקציות בספינה, אבל זה לא ממש המהות של Star Trek: Bridge Crew .
 
כאשר שיחקתי לבד,  גיליתי שניהול נקודתי של הבינה המלאכותית של הספינה בצורה אפקטיבית היא לא רק יריות טורפדו היישר מהשמיים. במקום זה מהות המשחק היא יותר בתקשורת טובה עם שחקנים שחושבים בצורה דומה וברגעים הסוראליסטיים שבהם האגו שלך קופץ לנעליים של מפקד הגשר שנותן פקודות, מגיב ודואג לעולם שסביבך. אלה הרגעים הכי מספקים במשחק, כשאתה יכול לעודד לניצחון ולהתחבר – אפילו עם אנשים זרים לגמרי.
בלי להיכנס עמוק מדי לכל אחת מחובות התחנה (אפשר לראות את ההסבר המלא בוידאו:
https://www.youtube.com/watch?v=b-uAsP41tLQ), האינטנסיביות של האויב ושל עצמים שונים שעפים מסביבך, יכולים מהר מאוד להיות יותר מדי עבור כל תחנה. מעבר לכך שזה דורש תקשורת טובה בין השחקנים, המשחק גם מחייב אותך ליכולת של השמירה על המערכות מתוקנות ומאוזנות באופן נכון בשביל המשימה שיש לך.
בתור הקפטן במצב המשחק המשותף, אתה שומר על מטרות המשימה, כמו גם על שלושת המפות של המשחק: מפה מקומית, מפת תנועה בשביל העניין בעצמים אחרים ומפה כוללת המציגה מקומות מרוחקים. רק מקומות שרלוונטיים למשימה יכולים להיות נגישים במהלך שלב המבצע, ולכן השחקנים מוגבלים באופן מסוים.  כאן זה התפקיד שלך להטיל משימות באופן יעיל לחברי הצוות על פי התפקידים שלהם ולשים עין על כולם בזמן שהם הולכים לבצע את המשימות האישיות שלהם.
 
בהנדסה, אתה יכול להטעין מנועים, נשקים ומגנים בהוצאה של מערכות אחרות, או להנמיך את היציאה שלך לגמרי, על מנת לשמור על פרופיל נמוך על המכ"ם לרגעים של חשאיות, שהם דרישה של משימות מסוימות. מהנדסים יכולים לתקן הכל חוץ מאשר את ה hull שלך, זאת אומרת שכאשר המגנים שלך יורדים, ייגרם לך נזק שאי אפשר לתקן.
 
מספינת החלל "טקטיקל" אפשר לשגר טורפדו במלאי מוגבל, נשק ששולח אלומת אור וצריך הטענה,  ומערכת בת של חדירות שמאפשרת לך להרוס את מנועי האויב, הנשק שלהם וכו'. התפקיד של Halm הוא לתמרן את הספינה מנקודה A לנקודה B, לשמור על קשר עין עם המטרות ולהיות בנקודה הנכונה כשמגיעים ליישור מהיר, איסוף הנתונים ויציאה מהירה.
 
מחוץ למצב המבצע, Bridge Crew מאפשר גם "משימות מתמשכות", שמביאות מבחר של אתגרים פרוצדורליים שזמינים גם במצב של שחקן יחיד וגם במשותף עם אחרים. אתגרים אלה משלבים משימות הצלה, הגנה, התקפה ומחקר. על מנת להוסיף רמה גבוהה יותר של קושי, אתה יכול גם להטיס את ספינת האנטרפרייז המקורית (NCC 1701) במהלך "משימה מתמשכת", מה שיותר עוצמתי אבל פחות חשאי. להפתעתי, ספינת האנטרפרייז הישנה חדה מאוד מבחינת דיוק מסך, גדושה במגון רחב של אורות מהבהבים וכפתורים (ואפשר להסתכל על התוויות שלהם אם יש צורך).
 
בסופו של דבר, Bridge Crew הוא יותר משחק יריות ופחות על גילוי שליו של העולם, מה שלי באופן אישי יותר אכפת, אבל זה כנראה טוב עבור ההנאה של האנשים בטווח הרחוק.
 
משחק משולב בין Vive, Rift ו- PSVR נעלם בשלב של טרום ההשקה, אבל Ubisoft אומרים שהוא יהיה מוכן בזמן ההשקה.
 
חווית השקיעה במשחק
המראה וההרגשה במשחק הם לא פחות ממדהימים, ומעריצים כמובן מעריכים את שימת הלב לפרטים. פנים הספינה, למרות שמעוצב לפי הסרטים של ג'יי ג'יי אברמס (שחלק אוהבים את העיצוב וחלק שונאים), למרבה המזל לא מושפע מהנטייה של הבמאי לאורות בוהקים וזוויות צילום דרמטיות, אלא במקום זאת העיצוב מעמיד את השחקן בגשר ספינה מאוד מציאותי ומעוצב היטב.
 
כשמצטבר בספינה נזק, לוחות בקרה מתחילים להתפוצץ באופן צפוי, ניצוצות עפים בכל מקום, אש נתפסת בקירות ואנשי ה-NPC עם החולצות האדומות אפילו נופלים על הרצפה אחרי שהם מתחשמלים למוות. כל זה מעביר תחושת סכנה לקדמה כאשר הספינה שלך שהייתה מושלמת, מתפרקת לחתיכות.
 
לעומת זאת, גרפיקת החלל שמחוץ לספינה פחות מרשימה, ונראית מעט קריקטורית כך שקשה להאמין לכך. חובבי מדע ללא ספק ינידו בראשם בזעזוע כאשר הם יראו את הכוכבים עם מראה בועתי במשחק, ואת כוכבי הלכת עם מראה דומה מאוד שנמצאים הרבה יותר מדי קרוב אחד לשני. זה לא עניין שיש לדאוג ממנו, אבל זה כן מוריד מעט מהחוויה של ה"וואו" שהייתה לפחות לי מהמשחק.
 
באשר לחלק הפנימי, כפתורים וידיות מיוצגים באופן הגיוני ועם תוויות טובות לכל תחנה. חלק מהכפתורים הפכו ללא מגיבים במהלך ומיד לאחר נסיעה דחופה ומהירה, מה שלא מאוד עוזר כאשר מנסים להתקדם במשימה שלך. זה משאיר אותך במצב של לחיצה רצופה על הכפתור עד שהמשחק מחליט שאתה יכול להשתמש בו שוב. זה דבר קטן שמפריע, אבל אפשר להתרגל לזה.
 
יצירת הדמות שלך היא דבר שנעשה קצת בשטחיות כיוון שזה נעשה על ידי אוסף של הגדרות קבועות מראש, ומאפשר לך לבחור בין גבר לאישה, בן אדם או וולקן ובין מספר זהויות אתניות באמצעות מצגת, כך שאתה מנסה ליצור משהו ייחודי. אתה יכול גם להפוך אותם לגוצים יותר, מבוגרים יותר, ולעבור בין מספר סגנונות שיער וצבעים. אני אף פעם לא באמת מצאתי דמות שתתאים לי.
 
בזמן ששיחקתי, הדמות לא ממש הייתה משמעותית כיוון שאתה מסתכל על הגווים או הראשים ישירות בלוח הבקרה. בכל מקרה, המחוות של השותפים שלך והקולות שלהם, שממוקמים בחלל תלת מימדי הודות לאודיו מיקומי, מאזנים את כל הבעיות שהדמות אולי מביאה.
 
למרבה המזל, המשחק מאפשר לך לשחק או עם לוח משחק או עם שלטי יד, מה שאומר שכל אחד עם משקפי מציאות מדומה באיכות גבוהה יכול להצטרף. שחקנים עם שלטי יד ישימו לב שמסכי לוח הבקרה בעצם מתנהגים כמו חוצצים לידיים הוירטואליות שלהם, מה שעוזר כאשר מסתכלים על לחיצה על כפתור. למרות שזה באופן טכני פוגע בתפיסת הגוף שלך, או ביכולת להבין באופן מהותי איפה חלקי הגוף שלך נמצאים בלי להסתכל, זה לא ממש הפריע לי אחרי כמה שעות של משחק.
 
נוחות
 
כמשחק ישיבה, Star Trek: Bridge Crew הוא חוויה נוחה ביותר. עם הגשר ולוח הבקרה שמתנהלים כמו עוגנים פיזיים, והסיבוב האיטי של הספינה ברדיוס ומהירות, כנראה שיהיו לך מעט מאוד בעיות אם אתה בדרך כלל מתנגד למשחקי מציאות מדומה בגלל בחילות.
 
המפתחים ב- Red Storm Entertainment נלמדים היטב כשמדובר בעיצוב משחקי מציאות מדומה, והם מציעים הרבה עצמים וחלקיקים בחלל כדי לתת לך את התחושה שאתה נע בחלל מבלי חוסר הנוחות של תנועה מלאכותית.
מסקנה
 
השאלה הגדולה נשארה האם Star Trek: Bridge Crew יהיה פופולרי לתקופה קצרה התלהבות, או הצלחה ארוכת טווח עם בסיס שחקנים יציב. אני יכול לראות את עצמי נשאר ומשחק במהלך המבצע עם חברים ואולי אפילו עושה משימה מתמשכת אחת לשבוע כחלק מהשגרה שלי עם החברים (כל עוד כולם נהנים). אפילו לשחק עם אנשים שאני לא מכיר היה מהנה, אבל העובדה נשארת שחומר חדש כמו משימות מבצעיות חדשות, סוגי ספינות ומגוון רחב יותר של מצבי משחק לשחקנים רבים, כולם נצרכים בשביל לשמור על המשתמשים מחוברים ומתעניינים וחוזרים כדי לחוות את מה שאני רואה כאחת מחוויות המשחק הכי מהנות מבחינה חברתית שהיו לי עד היום.