חפש
שרת 51 נתניה, טלפון: 09-8320333 רב קווי

הידיים הוירטואליות של Lone Echo - המצאה לא צפויה של המציאות המדומה

שלום, נשמח לקבל את הערכתכם לכתבה ולכותבים שלנו באמצעות לחיצה קטנה על כפתור הלייק! תודה
VIVE TRACKER פלא גדול
מה זה ALICE VR ?
הירשמו לניוזלטר שלנו עכשיו.
אולי גם יעניין אותכם:
המאמר מתורגם במילים שלי מאנגלית: עמית קיסר, מאמר בלעדי לאתר מציאות מדומה ישראל.
 
 

מצד oculus היה הרבה דיבור על שימוש בשלטים החדשים של  ‘Hand Presence’ עם ההשקה של שלטי התנועה החדשים של המציאות המדומה בשנה שעברה, אבל רק משחקים מעטים עשו שימוש בטכנולוגיה באופן שבאמת ממלא את ההבטחות של החברה מהפיתוח הזה. כעת, בשילוב עם Touch, הידיים הווירטואליות המרשימות של Lone Echo לוקחות את  ‘Hand Presence’ לרמה אחרת.

זה לא משהו שתחשוב עליו כגורם חשוב בכניסה לתוך המציאות המדומה, אבל הידיים שלנו הן הכלי העיקרי שאיתו אנחנו מתקשרים עם העולם סביבנו, ולעצב אותם באופן הנכון, יכול לגרום לנו לחוות את חווית המציאות המדומה באופן הרבה יותר מקיף, בתוך הגוף הווירטואלי.

מפתח הטכנולוגיה של Lone Echo (והגרסה מרובת השחקנים Echo Arena Lone Echo) עם Ready at Dawn השקיע זמן רב בפיתוח הידיים/שלטים במשחק והשיג את התוצאה הקרובה ביותר למציאות הודות לטכנולוגיה חכמה של מערכת העמדה שמאמצת את האנימציה של האחיזה בכל חפץ או משטח, לפי מודל פיזי. קיבלנו הצצה קצרה לטכנולוגיה של חיקוי האחיזה בחברה מוקדם יותר השנה, וכעת במידע הפתוח של Echo Arena Lone Echo התאפשרה לנו הסתכלות מעמיקה יותר.

 

הידיים הרובוטיות לא רק מעוצבות באופן יפה, אלא גם מתפקדות באופן מרשים. אתה יכול לאחוז באיזה משטח או חפץ שתרצה, ולמשוך או לדחוף את עצמך במרחב בקלות רבה. בכל פעם שאתה אוחז במשטח מסוים, אתה תראה את האצבעות "שלך" באופן משכנע ומלא פרטים. החוויה של לאחוז משהו במשחק ולראות את האצבעות מתעקלות סביב החפץ, היא חוויה כמעט בלתי נתפסת. גם אחרי שאחזת בחפץ, האצבעות ממשיכות לזוז במשחק בהתאם לתזוזות שלך.

כשמדברים על ידיים במציאות המדומה, הכלל הקבוע עד עכשיו היה לא להראות את הידיים של השחקן כיוון שקשה מאוד להעריך את העמדה המדויקת של היד כשרק המיקום של היד והראש ידועים במערכת מורכבת כל כך. אם ההערכה של מיקום היד של השחקן רחוקה מהמיקום של היד במציאות, זה יכול להיות משהו ששובר את חווית השקיעה בעולם המציאות המדומה. זו הסיבה שבגללה רואים כל כך הרבה דמויות חסרות ידיים במשחקים של מציאות מדומה.

 

משחקי Lone Echo משנים לחלוטין את הכלל הכלל הזה כאשר הם עושים שימוש בטכנולוגיית קימנטיקה הפוכה (IK) - אחת המרשימות ביותר שנראו עד כה. יחד עם טכנולוגיית אחיזת הידיים, המערכת החדשה מוסיפה נדבך לחוויית השקיעה של השחקן במציאות המדומה כי קל יותר להאמין שהידיים והזרועות שאתה רואה לפניך - הן שלך.

 

משחקי Lone Echo ו- Echo Arena העצימו את ההישג שלהם בכך שהם יצרו חלקים רבים במשחק באופן שמבוסס על אינטראקציה של נגיעה בחפצים שונים עם מסך מגע וירטואלי, ולא מה שרואים פעמים רבות - ממשק שמבוסס על נקודות לייזר.  


למרות שכבני אדם אנחנו לא צריכים בכלל לחשוב על האחיזה שלנו כשאנחנו הולכים להחזיק משהו, לגרום למחשב להבין איך לסדר את פרטי האחיזה והאצבעות על חפץ מסוים, זה אתגר לא פשוט. אם אתה רוצה להבין יותר את החשיבה והמתמטיקה שמאחורי הטכנולוגיה הזו, כדאי שתבדוק את הפרזנטציה של המפתח Jacob Copenhaver מ- Ready at Dawn’s.